خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/20 - 19:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر روسیه عنوان کرد؛

روابط راهبردی تهران و مسکو تامین کننده منافع دوکشور و دو ملت است.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت ، لوان جاگاریان سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.



امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار روابط ایران و روسیه را مستحکم و راهبردی دانست و گفت:«روابط پایدار و دیرینه دو کشور، نشان از پیوند عمیق در اشتراکات جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه است». 



امیرعبداللهیان روابط راهبردی تهران و مسکو را تامین کننده منافع دوکشور و دو ملت دانست.



وی با اشاره به تشکیل گروه‌ دوستی پارلمانی ایران و روسیه در مجلس یازدهم، بر توسعه مناسبات پارلمانی فیمابین تاکید کرد و افزود:«اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه و تقویت همه جانبه روابط و همکاری با روسیه قرار دارد و گسترش همکاری های پارلمانی پشتوانه مهمی برای تقویت مناسبات دوستانه دو کشور است».



وی  با اشاره به خطای امارات در برقراری روابط رسمی با رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد:«پیامد عادی سازی روابط امارات با رژیم اشغالگر قدس و باز کردن پای اسراییل به منطقه خلیج فارس، تشدید ناامنی منطقه  است». 



در این دیدار لوان جاگاریان سفیر روسیه ارتقاء مراودات اقتصادی میان دو کشور را حائز اهمیت دانست و گفت:«وضعیت همکاری‌های دوجانبه مطلوب و رو به گسترش است و روسیه توجه زیادی به توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران دارد». 

وی اظهار داشت: دیدارها و ملاقات های پارلمانی در سطوح مختلف با هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده بین دو کشور در جریان است. روسیه از همکاری های همه جانبه با ایران استقبال می کند».



در این دیدار؛ آخرین مناسبات پارلمانی، منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات در سوریه، یمن و پیامد رفتار امارات متحده عربی در منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت./



پایان پیام 

  • کد خبر : 304324
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار